نوین سئو
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
تاثیر روانشناسی در سئو

همانطور که می دانید گوگل در جستجوگر خود از الگوریتم ها و روشهای بسیار متنوع و پیچیده برای رتبه بندی سایت ها بهره می برد. عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی به حدود 200 فاکتور می رسد که جزو چند مبحث اصلی در سئو هستند. سئو داخلی و سئو خارجی به عنوان دو عامل اصلی مطرح هستند. در این مطلب قرار بر این است که بر روی تاثیر روانشناسی در سئو صحبت کنم. تجربه کاربری از سال 2018 توسط گوگل به عنوان عاملی موثر در رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مطلب تجربه کاربری چیست را مطالعه نمایید.

روانشناسی چه تاثیری در سئو دارد؟

تاثیر روانشناسی در سئو
تاثیر روانشناسی در سئو

بخش مهمی از تجربه کاربری به میزان رضایت و کاربرپسند بودن یک سایت نزد کاربران مربوط است. زمانی که یک سایت بتواند بر اساس معیارهای منطبق با اصول روانشناسی ، رضایت کاربران را جلب کند عوامل آن توانسته اند User Experience را بخوبی پیاده کنند. توسط علم روانشناسی می توان مجموعه فاکتورهای موثر در کسب رضایت مخاطبان را در سایت پیاده کرد. طبق بررسی های انجام شده در حال حاضر UX به عنوان سومین عامل رتبه بندی پس از محتوا و لینک است. با این وضعیت بخوبی می توان به این نتیجه رسید که باید از اصول روانشناسی در سئو بهره ببریم و این موضوع امری اجتناب ناپذیر است.

رابطه سئو و روانشناسی

زمانی که بازدیدکنندگان به یک سایت مراجعه می کنند چنانچه آشنایی قبلی با آن سایت نداشته باشند بصورت خودجوش آن سایت را قضاوت می کنند. حال این قضاوت سطحی می تواند صحیح یا نادرست باشد. در اینجاست که باید کاری کرد که بازدیدکننده حتی در نگاه اول نیز قضاوت و نظری مثبت در مورد سایت ما داشته باشد. در این میان مجموعه عواملی نقش دارند که عبارتند از:

  • وضعیت رابط کاربری شامل رنگ، طرح، فونت، دسترسی ها و …
  • سرعت دسترسی به سایت مورد نظر
  • محتوای موجود در صفحه یا سایت مورد نظر
  • نحوه تعامل المان های سایت مانند تصاویر و عناوین با بازدیدکننده
  • نام دامنه، لوگو، اطلاعات تماس، قوانین استفاده و همچنین قوانی حریم خصوصی
  • وضعیت نمایش سایت در دستگاه ها و اندازه های مختلف

کاربرد روانشناسی در سئو سایت

با کمک روانشناسی می توان مجموعه دستورالعمل های اساسی که در تعامل مستقیم و حتی غیرمستقیم با کاربران است را در سایت پیاده کرد. مجموعه مفاهیمی که از روانشناسی می توان در سئو استفاده کرد بشرح زیر است:

  • سایت در چه حالتی آن چیزی است که کاربران می خواهند؟
  • محتوای موجود در سایت باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
  • آیا از اصول برندینگ برای این سایت استفاده شده است؟
  • رنگ بندی، دسترسی و سرعت نمایش سایت در چه وضعیتی قرار دارد؟
  • آیا استراتژی خاصی بر روی سایت ما پیاده شده است یا خیر؟
  • آیا آنالیزها و تست هایی مانند A/B را انجام داده ایم؟
  • آیا رفتار کاربران در سایت را تحلیل می کنیم؟
نتیجه گیری و جمع بندی در مورد تاثیر روانشناسی در سئو

هدف از طرح تاثیر روانشناسی در سئو این است که شما را با مفاهیم موثر و جدید در سئو سایت آشنا کنیم. بهبود وضعیت تجریه کاربری سایت کاری زمانبر و تخصصی است. اگر این تخصص را ندارید ما می توانیم به شما کمک کنیم تا آنرا بهبود ببخشید.

آموزش سئو با نوین سئو

لینک دوستان