عوامل رتبه بندی موتور های جستجو

عوامل رتبه بندی موتور های جستجوReviewed by نوین سئو on Jun 2Rating: 5.0عوامل رتبه بندی موتور های جستجوبررسی عوامل موثر در رتبه بندی موتور های جستجو

شاید بیش از ۲۰۰ عامل موجب تعیین رتبه بندی سایت ها شود و غیر ممکن است بتوان در مورد همه آنها بحث کرد و زمان زیادی نیز باید برای اینکار صرف نمود. اما با این حال با تحقیقات انجام شده عناصر کلیدی و مهم این عوامل کشف شده اند مانند :

لینک ها : هنگامی که ما در مورد LINK صحبت می کنیم ، در واقع در مورد الگوریتم تجزیه و تحلیل لینک ها که توسط گوگل استفاده می شود صحبت می کنیم. این الگوریتم یک عامل طولانی مدت است که زمان زیادی را برای محاسبه لینک های یک وب سایت می طلبد و هر لینک به عنوان یک رای برای وب سایت محسوب می شود. در واقع لینک های بیشتر مساوی است با رتبه بندی بالاتر.

البته نباید فراموش کرد که کیفیت لینک ها در ارجحیت است و لینک هایی که از سایت های معتبر باشد دارای نفوذ بیشتری نسبت به لینک های یک وب سایت غیر محبوب است.

کلمات کلیدی : استفاده از کلمه کلیدی بر روی صفحات سایت بسیار مهم است. این کلمات راهنماهایی هستند که به موتورهای جستجو در زمینه‌ی موضوع سایت و یا مطالب، اطلاعات ارزشمندی می‌دهند.

سن سایت : گوگل سایت های قدیمی را معتبرتر از وب سایت های جدید می داند.

بروز رسانی و تازگی : بروز رسانی مداوم و همیشگی یک ایده خوب و مفید است. اضافه کردن صفحات جدید و احیاء صفحات قدیم سایت و بهینه سازی محتوای آن موجب تازگی و طراوت وب خواهد شد.

عوامل دیگر : تقریبا غیرممکن است که بتوان در مورد تمام عوامل رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو صحبت نمود. اما عوامل دیگری مثل سرعت سایت ، ساختار سایت ، قالب سایت ، کدنویسی و … وجود دارد.

رتبه‌بندی چه لزومی دارد؟
در حال حاضر فضای اینترنت بسیار بزرگ شده است و بیش از ۵۰ میلیارد صفحه وب در آن وجود دارد و مطمئنا بدون وجود موتورهای جستجو ، پیدا کردن اطلاعات و منابع در بین این تعداد سایت ها مانند جستجوی یک سوزن در انبار کاه است.

image

موتورهای جستجو برای سر و سامان دادن به همه هرج و مرج های موجود در سطح وب به وجود آمده اند. با استفاده از آنها می توان به سایت ها و صفحات مرتبط تر و با جستجوی هدفمندتری به مقاصد خود رسید. اما غالبا شاخص ها و معیارهای موتورهای جستجو در حال تغییر هستند زیرا روزانه وب سایت های جدید اضافه شده و صفحات وب جدید طراحی می شود و هزاران فایل در حال آپلود به این فضا است، از این رو اینترنت یک نهاد پویا محسوب می شود و موتورهای جستجو نیز باید خود را بر اساس این شاخص ها بروزرسانی کنند.

در اینجاست که رباتهای جستجوگر وارد عمل می شوند و به صورت خودکار در بین صفحات وب برای دسترسی به اطلاعاتی مانند لینک ها ، تصاویر ، فیلم ها و فایل های دیگر به گشت و گذار می پردازند. پس خزنده ها یا از طریق لینک هایی که در وب سایت ها منتشر می شوند و یا از طریق اضافه کردن URL صفحات و معرفی آنها به موتورهای جستجو وارد عمل می شوند و شروع به نمایه سازی صفحات وب می کنند و اطلاعات مختلفی را بررسی می نمایند.

هنگامی هم که کاربر در موتور جستجو کلمه یا عبارتی را وارد می کند ، موتور جستجو بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط خزنده‌های خود تجزیه و تحلیل کرده و مرتبط ترین صفحات وب را به کاربر نمایش می دهد.

بنابر این برای اینکه بهترین نتایج را بتوان در صفحات اول موتور جستجو قرار داد ، احتیاج به یک ابزار و سیستم رتبه بندی برای سایت ها و صفحات وب است که این ابزار همان SEO است.

روش ها و تکنیک های سئو در واقع راهی برای رسیدن به موفقیت و کسب رتبه عالی در بین موتورهای جستجو و رسیدن به صفحات اول موتور جستجو است. در واقع هر چه رتبه سایت در موتورهای جستجو بالاتر باشد ، CTR نیز بالاتر خواهد بود.

SEO یک وسیله مهم برای بهینه سازی و بهبود وضعیت سایت در بین دیگر رقبا است و به طور کلی یک مرجع یادگیری از چگونگی کار موتورهای جستجو به شمار می‌رود که با کسب اطلاعات بیشتر و رعایت نکات می توان تاکتیک های خوبی را پیاده کرده و از روش های بی فایده دوری نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *